tala klarspråk

När jag var på Hotel Arts häromdagen så kom jag på att det kanske inte var ett så dumt ställe att söka jobb på, ett sådant där "tills något bättre dyker upp"-jobb. Jag var där ett par timmar och stod bredvid alla killar som jobbade vid entrén. Väldigt trevliga killar allihopa och jag hade riktigt roligt. Jag sa iaf att jag funderade på att söka jobb där så en av killarna tipsade om ett företag som hyrde ut folk för att jobba där, då tjänar man tydligen mer eller nåt. En annan av killarna sa att han kunde hänga med mig till human resources för det är såklart mycket bättre att känna någon som jobbar där när man söker. Grymt tyckte jag såklart och gav iväg mitt nummer. Senare på kvällen får jag var sitt meddelande från de här två killarna. Praktiskt taget exakt likadana meddelanden.

"Hej det här är jordi/augustin från hotel arts.. bla bla.. vill du träffas och ta en kaffe?..."

Men va faan.. Ville de bara flörta med mig? Toni hävdar det.. Och varför spelar de inte lite smart då och hjälper mig först och sen lägger in en stöt.. Det där funkar ju inte alls.. Nu vill jag ju knappt söka jobb där längre. På väg hem från gymmet nyss så åker en cab förbi, stannar längre fram på gatan och inväntar mig. Då är det en av de killarna som skickade meddelandet. Får lite förföljelsemani! Vad fasen gjorde han där på en liten gata i Gracia, han berättade nämligen vart han bodde och det är långt härifrån. Hahaha.. snacka om att jag är självupptagen. Allt handlar om mig, eller hur!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback