God morgon!

Tror att jag var lite trött igår när jag skrev bokinlägget för jag ser nu att jag skrev att jag ville läsa Coelhos böcker på spanska istället för svenska vilket inte make any sense.. Om tanken var att jag ville läsa böckerna på originalspråk. Han är ju nämligen från Brasilien, vilket jag visste men inte tänkte på. Men men.. bra är iaf Once minutos. Säkerligen på svenska också.

Tänkte lite på översättare nu på morgonen efter att jag sett min miss. Vilket fantastiskt språk de måste ha och vilket ouppskattat arbete de gör. Tror ni att de alla egentligen drömmer om att bli författare men inte riktigt vågar?

Kommentarer
Postat av: josefin

jag brukar läsa din blogg lite nu å då av nyfikenhet för jag har bott i bcn för ett antal år sen. det var däremot längesen nu, men för nån vecka sen var jag inne igen och döm om min förvåning när jag såg att din kompis marja kommer från samma stad som mig! jag känner henne inte personligen men vet vem hon är, vi har hängt lite med samma människor för länge sen. vad världen är liten! kul!
må gott


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback