maravillosa

Hej där schlagerfolks.. Vem är den där Amy Diamond egentligen? Man missar mycket när man bor i utlandää (sagt på norrländska please). Den där Boten Anna undrar jag också över.. tog mig flera månader att fatta att det var en låt.. Befriande på ett sätt. Man är i ingenmansland. Borttappad svensk.

Igår kväll skrev jag en text till skolan, "Min första vecka i Barcelona" , min första vecka var för snart tre år sedan men trots att mitt minne oftast sviker mig så minns jag just denna vecka med otrolig skärpa. Fast det är klart, det var första gången alldeles ensam i ett nytt land där jag inte förstod ett ord så det etsar väl sig fast. Igår kom jag i alla fall på mig själv med att sitta och skratta åt mina egna fyndigheter och fina formuleringar. Och nu ska ni komma ihåg att jag skrev den här texten på spanska! Det är som om att jag, i takt med att jag lär mig mer, tappar förmågan att uttrycka mig verbalt medan mitt skriftspråk utvecklas.

Fast det kan också vara att jag efter att ha fått tillbaka min förra text blivit liiiiite för självgod. Fick väldigt fin respons från lärarna där de skrev att jag hade ett väldigt bra ordförråd som jag kommunicerade de "maravilla".

Maravilla = "under(verk), fantastiskt, storartat, strålande.." inte illa pinkat va?!

Kommentarer
Postat av: failures

Sovgott,
ha en bra natt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback