Måndag, och jag har börjat skolan!

Det känns verkligen jättebra, spanskalärarna verkar grymma och de svenskar som jobbar på skolan likaså. Dessutom så känns upplägget på intensivkursen väl genomtänkt och bra. Jag har väldigt höga förväntningar men jag antar att det i slutändan ändå bara är upp till mig hur det går. Prata som en infödd efter åtta veckor? Verkar det rimligt? ehmm.. kanske inte men grammatiken ska sitta iaf. Idag var det bara genomgång av kursen och information om skolan och lite andra grejer. Sedan gjorde vi ett litet test för att de ytterligare skulle kunna se i vilken grupp vi skulle placeras. Jag hamnade i den bättre gruppen, phuu.. Hade faktiskt skämts annars, har ju varit här ett tag nu.

Är lite nervös att de andra i klassen ska tycka att jag är jobbig. Har idag upptäckt att jag pratar väldigt mycket, jag tar nog ganska mycket plats.. Eller, vad säger ni? Det är konstigt det där för jag är alltid väldigt nervös,spänd och stressad när jag ska göra något nytt. Kunde tex inte sova inatt. Men när jag sedan är i en ny grupp så snackar jag på som fasen och verkar förmodligen inte det minsta blyg. De flesta var dessutom yngre, en hel del direkt från gymnasiet, så det kanske blir så då. Mycket frågor hade de iaf till mig. Det var några som verkade riktigt trevliga så jag hoppas att de är i min grupp, får se imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback