Appropå den biologiska klockan..

När jag och Toni hade träffats i ett par veckor så gjorde jag klart för honom att om jag av misstag skulle bli gravid så skulle det vara en omöjlighet för mig att göra abort. Tror ni att han varit livrädd sedan dess? Det kan man ju lugnt säga! Och det får han gärna vara, det är lika mycket hans ansvar som mitt men i slutändan så skulle han faktiskt stå där utan val så då är det bättre att han väljer innan.

Men men.. den dagen, det problemet (lyckan).

Anledningen till att jag inte skulle kunna göra abort har inget moraliskt ursprung utan det är så enkelt att jag vet att jag skulle ångra mig resten av mitt liv om jag gjorde det. Jag fyller 28 i år och är på alla sätt mogen att ta hand om ett barn, jag hade kanske tänkt annorlunda om jag varit 20.

Kommentarer
Postat av: David

Jag kan inte lägga nån värdering i att göra abort eller inte. MEN jag kan bekräfta hur fantastiskt det är att hålla sitt lilla barn i famnen. Visst kan man anan hur fantastiskt det är innan man blir förälder, men det går inte att föreställa sig. Det kunde inte jag i alla fall. Allt är hundra gånger bättre än jag hade anat.

När din dag kommer så kommer du i alla fall bli en toppenmamma!

Postat av: Magdalena

Tack.. det tror jag med!

2008-03-26 @ 00:07:18
URL: http://magdalenita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback