iksereafdfjuiikkeeea

Hej och hå.. igår kväll skrev ett långt inlägg om vad jag gjorde förra veckan men så glömde jag att trycka på spara. argh.... Lite kort så handlade det om att jag börjat min praktik. Egentligen börjar vi efter påsk men de ville att jag skulle börja lite tidigare med några dagar i veckan under resten av spanskakursen så att jag lättare kommer in i arbetet. Det har börjat väldigt bra och alla verkar schyssta. Inte så mycket jobb än så länge, jag har mest haft introduktion och hängt med och kollat in vad de gör. En liten mjukstart.

Idag har jag gjort en kort enkätundersökning bland personalen om IKEA:s interntidning i Spanien. När jag sedan skulle göra en sammanställning av undersökningen så märkte jag vad svårt det är att uttrycka sig formellt på spanska.. Jag är ju bara van att skriva på messengerspråk. Men det gick bra och min handledare sa att hon var imponerad över mitt språk. =) Väldigt roligt. Jag hoppas verkligen att jag får mycket skrivuppgifter där, det är ju helt suveränt att få så mycket feedback. Överhuvudtaget så är det väldigt välplanerat på IKEA, jag kommer att får göra väldigt mycket olika uppgifter och de verkar väldigt angelägna om att det är utvecklande arbete.

I övrigt så är det en konstig känsla att sitta på ett kontor som ser så svenskt ut, se hela personalen (inklusive cheferna) i den klassiska IKEA-uniformen, blåa jobbarbyxor och gul pikétröja, och sedan höra alla prata spanska. LIte förrvirrande måste jag säga, men roligt. Dessutom så sjunger de hela tiden! Jag älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback